راهنمای خرید ویلچر

ویژگی های ویلچر برقی آلمانی میرا اپتیموس برترین ویلچر وارداتی

ویژگی های ویلچر برقی آلمانی میرا اپتیموس برترین ویلچر وارداتی 1

از خریداران و علاقمندان ویلچر هستید؟ یا قصد خرید ویلچر برقی آلمانی میرا اپتیموس را دارید؟ این مطلب برای شماست با ما همراه باشید. در ادامه ویژگی ها (مزایا و معایب) این نوع ویلچر را مرور  می کنیم.

ویلچر میرا، ویلچربرقی اپتیموس یا آپتیموس Optimus یک محصول وارداتی تولید کشور آلمان است نسخه اول یا ورژن اول آن با عنوان Optimus 1 حدود 8 سال پیش وارد ایران شد و مورد توجه معلولین و سالمندان در ایران خصوصا در تهران قرار گرفت. اما چرا؟

قیمت ویلچربرقی میرا اپتیموس منصفانه تر است

در زمان ورود اولین نسل این ویلچر قیمت آن 11 میلیون تومان بود که در آن زمان جزء گران ترین ویلچرهای موجود در ایران محسوب می شد. زمانی که ویلچرهای برقی چینی تنها 3 و نیم میلیون تومان قیمت داشتند ویلچربرقی میرا با آن قیمت مسلما گران قیمت بود اما باز هم در میان معلولان و سالمندان زیادی جای خودش را پیدا کرد و اغلب وارد کنندگان ویلچر از میزان فروش نسل اول ویلچر برقی میرا راضی بودند. اصلی ترین علت توجه مشتریان به این ویلچرها کیفیت ساخت و مهم تر از آن وجود چهار چرخ با سایز مناسب در خیابان و پیاده رو می باشد. ویلچربرقی با چهار چرخ بزرگ یک نعمتی است که عزیزان معلول و سالمند در سراسر دنیا خصوصا کشورهای در حال توسعه علاقه ویژه به آن نشان می دهند و با وجود داشتن قیمت بالا اما ترجیح می دهند بهای آن را بپردازند. با ورود نسل دوم ویلچر برقی میرا اپتیموس که با عنوان Meyra Optimus 2 شناخته می شود و همزمان شدن آن با نوسانات ارزی داخل کشور قیمت نسل دوم ویلچر میرا افزایش بی سابقه ای داشته و در حال حاضر با قیمت یک خودروی پراید صفر کیلومتر برابری می کند! نظر به اینکه قشر معلول و سالمند بضاعت مالی پایینی دارند و جانبازان سرافراز میهن نیز همینطور، امکان خرید ویلچربرقی میرا اپتیموس 2 عملا غیرممکن بوده و در نتیجه فروش ویلچر میرا آکبند با افت شدیدی روبرو شده است. همین دلایل کافیست که بازار دست دوم فروشی آن داغ شود. هم اکنون اشخاصی که حتی چندین سال پیش ویلچربرقی میرا نسل اول را خریداری کرده اند با قرار دادن آگهی فروش ویلچربرقی میرا اپتیموس دست دوم با وجود اینکه خود حتی نیاز مبرمی به داشتن ویلچربرقی دارند اما نیاز شدید مالی که اغلب از هزینه های درمان این عزیزان ناشی است، اقدام به فروش کنند.

قیمت ویلچربرقی میرا اپتیموس

ویژگی های ویلچر برقی میرا اپتیموس نسل اول

از بارزترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کیفیت ساخت بسیار خوب همه اجزای مکانیکی و الکترونیکی به گونه ای که کاربر سالها نیاز به سرویس دستگاه ندارد.

2- چهار چرخ با سایز بزرگ مناسب برای هر نوع سطحی در شهر

3- قدرت حمل بالا و مداومت پیمایش زیاد تا 50 کیلومتر باا یکبار شارژ

4- دوچرخ عقب متحرک که اغلب ویلچرها با دوچرخ متحرک جلو تولید می شوند که موجب کاهش قدرت عبور ویلچر از موانع می شود.

5- جوی استیک (کنترل) بسیار نرم (این مزیت برای معلولین با ناتوانی حرکتی دستان محدود بسیار حائز اهمیت).

در کنار ویژگی های منحصر بفرد ویلچر برقی میرا اپتیموس نسل اول، در عین حال معایبی نیز دارد که در ذیل به آن اشاره می شود:

1- سایز بزرگ دستگاه که با اکثر آسانسورها و بالابرها همخوانی ندارد و در محیط های بسته محدود موجب محدودیت کاربر می شود.

2- قیمت بالای دستگاه نسبت به رقبایی با عملکرد مشابه.

ویلچربرقی میرا اپتیموس دست دوم فروش ویلچر میرا

مزایا و معایب ویلچربرقی میرا اپتیموس نسل دوم

نسل دوم این نوع ویلچر آلمانی تمام مزایای نسل اول را حفظ کرده و در قسمت صندلی و امکانات جانبی چون چراغ راهنمای قابل تنظیم با جوی استیک و همچنین سایز چرخ های جلو و عقب تغییراتی اعمال شده است. زیبایی ظاهری نیز مورد توجه شرکت آلمانی سازنده ویلچر میرا بوده است. اما معایبی نیز کماکان از نسل اول به نسل دوم ویلچر برقی میرا منتقل شده و به قوت خود باقی است، همان بزرگی دستگاه برای آسانسورها و بالابرها و … که البته با توجه به کارایی دستگاه که با هدف تردد در سطح شهر طراحی و تولید شده است شاید نتوان این مورد را جزء معایب ویلچربرقی میرا دانست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *