آموزش

برای خیرات اموات ویلچر بخریم!

برای خیرات اموات ویلچر بخریم! 1

وقتی عزیزی را از دست می‌دهیم، دوست داریم، یاد و خاطر آن عزیز از دست‌رفته، همیشه برایمان زنده بماند. برای این جاودانگی، هر پنج‌شنبه یا جمعه بر سر مزار آن‌ها می‌رویم و با ذکر فاتحه، آوردن انواع گل و شستن سنگ ‌قبر با گلاب، روح آن‌ها را شاد می‌کنیم. یکی دیگر از کارهایی که باعث شادی روح امواتمان می‌شود، دادن خیرات برای آن‌هاست.

خیرات دادن برای اموات، نشان می‌دهد که هنوز به یادشان هستیم و فراموششان نکرده‌ایم و حتی برای بازماندگان هم، جنبه روانی مثبت خواهد داشت. در ادامه می‌خواهیم درباره‌ انواع خیرات برای اموات و اثرات مثبت آن، بیشتر صحبت کنیم.

چرا خیرات می‌دهیم؟

انسان بعد از مرگ، دستش از دنیا کوتاه می‌شود و در آخرت منتظر ثوابی است که از طرف بازماندگانش به او برسد. دادن خیرات، برای اموات عمل صالح محسوب شده و در آرامش او تاثیرگذار است. خیرات می‌تواند مراحل عبور از دنیای پس از مرگ را برای آن‌ها آسان کند. 

انواع خیرات

عموم مردم، خیرات برای اموات را با پخش مواد غذایی و نذری بین دوستان و آشنایان، اطعام و تهیه پوشاک و مایحتاج خانواده‌های فقیر، تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، خواندن دعا و نماز و غیره می‌شناسند، اما گاهی خیرات می‌تواند ماندگارتر از این کارها باشد. به چنین خیرات ماندگاری، وقف گفته می‌شود.

برای ماندگارتر شدن کارهای نیکمان، می‌توانیم کتابی را به کتابخانه هدیه بدهیم یا قرآنی را در مسجدی به یادگار بگذاریم. در ساخت یک محل متبرکه یا آموزشی شرکت کنیم و یا آب‌سردکن‌هایی سرراهی ایجاد کنیم.

از دیگر موقوفات ماندگاری که تاثیرات زیادی در شادی روح امواتمان دارد، خرید ویلچر برای مددجویان و سالمندانی است که توانایی جسمانی ندارند.

افراد می‌توانند تعدادی ویلچر را برای سازمان‌های خیریه یا بهزیستی خریداری کنند. ویلچرهای اهدایی در کارهای خیرخواهانه‌ای مانند پیاده‌روی اربعین هم، در اختیار افراد کم‌توان و ناتوانی که قصد زیارت دارند، قرار می‌گیرد. بدین طریق ثواب هر بار زیارت این افراد، منجر به شادی روح امواتمان شده و عمل خیرخواهانه ما، سالیان سال ماندگار می‌ماند.

برای خیرات اموات ویلچر بخریم! 2

اثرات خیرات برای اموات در زندگی افراد

خیرات نه‌تنها برای آرامش مردگان مفید است، بلکه تاثیرات مثبت دنیوی و اخروی آن در زندگی ما هم دیده می‌شود. ما را از خطرات جانی و مالی حفظ می‌کند و از موهبت‌های الهی بهره‌مند می‌کند. این موضوع در روایات و آیات قرآنی هم ذکر شده است. 

زمان خیرات

در هر زمان می‌توان برای اموات خیرات داد، اما اگر این کار خیرخواهانه را در روزهای خاص سال و مناسبت‌های مذهبی نظیر اربعین انجام دهیم، ثواب آن چند برابر خواهد شد. به‌عنوان مثال پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای  ارائه خدمات به زائران حسینی است. همین خدمات را می‌توانیم به نیت خیرات امواتمان انجام دهیم و آن‌ها را هم در ثواب این کار سهیم کنیم.

 به‌عنوان مثال با خرید ویلچر و اهدای آن به هیئت‌های مذهبی، می‌توانیم در پیاده‌روی اربعین و زیارت افرادی که ناتوانی جسمانی دارند، سهیم باشیم و روح امواتمان را شاد کنیم.

محل خیرات

انتخاب مکان مناسب برای خیرات هم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مثلا بانی شدن افراد برای زیارت امام حسین(ع)، آن هم در ایام خاصی از سال مانند روز عرفه، تاسوعا، عاشورا و اربعین می‌تواند ثواب این عمل خیر را چندین برابر کند. هم‌چنین انتخاب مکان‌هایی نظیر مساجد و زیارتگاه‌ها جهت خیرات برای امواتمان بسیار نیکو است.

سخن آخر

خیرات برای اموات از آداب پسندیده ما مسلمانان است. افراد برای شادی روح مردگانشان، اقدام به انجام کارهای خیرخواهانه‌ می‌کنند.

این کارها می‌تواند به صورت مادی و معنوی باشد. اگر در این ایام و با نزدیک شدن به اربعین حسینی، تصمیم به انجام کار خیر دارید، پیشنهاد ما به شما، ارائه خدمات مختلف نظیر خرید ویلچر برای زائران حسینی است. مهام ویلچر ایرانیان، به عنوان یکی از مراکز فروش معتبر در زمینه تولید تجهیزات توانبخشی و لوازم جانبی، در این امر مهم به شما یاری می‌رساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *