راهنمای خرید ویلچر

ویلچر برقی پله رو در ایران و جهان

ویلچر برقی پله رو در ایران و جهان

ویلچر برقی در نوع های متمایز را در مهام ویلچر معرفی کردیم اما ویلچر برقی پله رو تا کنون در این فروشگاه بحث نشده بود که در این مطلب پیرامون این محصول نوظهور در ایران مطالبی جهت آشنایی علاقمندان ذکر شده است. اصل و اساس پیدایش ویلچر پله رو وجود دغدغه ای بنام پله در مسیر رفت و آمد افراد ناتوان جسمی بوده است. از چند سال پیش شرکت ها و استارت آپها در نقاط مختلف جهان تمرکز خود را معتوف به تولید خلاقانه چنین ویلچرهای معطوف شده است اما در ایران عمر پیدایش ویلچر برقی پله رو زیاد نیست و در تولید چنین دستگاهی شرکتهای دانش بنیان بیشترین تلاش را داشته اند.
برترین ویلچر پله رو دنیا مربوط می شود به کمپنی سوئیسی و با نام Scewo که یکی از برترین انواع ویلچر در دنیا را تولید نموده است. این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و با کیفیت هرچه تمام تر انجام می دهد. اما یکی از ویلچرهای برقی پله رو که هم برای تردد در شهر و هم بالا رفتن از پله دیده شده است مربوط می شود به ویلچر برقی پله رو محصولی از تویوتا این برند اغلب به ساخت خودروهای سواری شهرت دارد ولی یک نمونه ویلچر تولید کرده است که در کارایی خود را بی رغیب می نماید. هنگامی که صندلی چرخدار پله‌نورد iBOT برای نخستین بار به دست Dean Kamen مخترع Segway در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، استقلال عمودی بیشتری برای افراد معلول فراهم می‌کرد. ولی ظاهراً این مقدار کافی نبود چرا که فروش ضعیف آن باعث شد عرضۀ آن متوقف شود. حال تویوتا به شرکت Kamen به نام DEKA پیوسته است تا با ارتقاء iBOT بار دیگر آن را وارد زندگی معلولین کند.
ویلچر برقی پله رو در ایران و جهان
از دیگر سازنده های ویلچر برقی پله رو در جهان یک شرکت اتریشی است که محصولات آن حتی در ایران نیز یافت می شود. نام این برند سانو Sano می باشد. این برند در حقیقت شرکت تولید کننده انواع ملزومات ایست که نیاز به آن در راهرو ها و آپارتمان ها کاملا محسوس است این شرکت محصولاتی را تولید می کند که برای بالا رفتن از پله ها مورد نیاز و بسیار کاربردی است این موارد شامل انواع لوازم سنگین و متعلقات و انواع بار ها و همچنین بالا بردن انواع افراد ناتوان اعم از افراد معلول و سالمند می باشد. به طور کلی محصولات این شرکت اتریشی تسهیل کننده برای تمامی مواردی که به سختی بدون این وسیله می توانند از پله ها بالا یا پایین بروند.
حرید ویلچر برقی پله رو اتریشی

تولید ویلچر برقی پله رو در ایران

با مطالعه خبر گزاری های رسمی ایرانی متوجه تولید ویلچر پله رو توسط محققین و شرکتهای دانش بنیان شدیم که موجب غرور و خوشحالی ما شد و چکیده این گزارشات را در زیر جهت اطلاع علاقمندان به تولیدات داخلی منتشر کرده ایم.
پژوهشگران کشور ویلچر برقی پله‌رویی را طراحی کردند که قادر است افراد تا وزن 100 کیلوگرم را حمل کند و از پله بالا برود، بدون آنکه فشاری به فرد همراه وی وارد شود.فرهاد فتوره‌چی، طراحی و تولید ویلچرهای برقی پله‌رو را در راستای توانبخشی معلولان دانست و گفت: این ویلچر قابلیت بالارفتن از پله‌های استاندارد تا پله‌هایی با ارتفاع 22 سانتی‌متر را دارد. از دیگر تولیدات داخلی مرتبط ویلچر اتکا می باشد ویلچر برقی پله رو اتکا به عنوان یک ویلچر پله رو ایرانی به شمار می رود که در آن سعی شده همانند ویلچر پله رو اتریشی ساختار جک برای بالا و پایین رفتن از پله ها استفاده شود علی رغم تلاش های بسیار زیادی در طراحی آن شده است اما ضعف هایی نیز دارد.
ویلچر پله رو اتکا به عنوان یک ویلچر پله رو ایرانی به شمار می رود که در آن سعی شده همانند ویلچر پله رو اتریشی ساختار جک برای بالا و پایین رفتن از پله ها استفاده شود علی رغم تلاش های بسیار زیادی در طراحی آن شده است اما ضعف هایی نیز دارد.

ویلچر پله رو ساده

ویلچر با قابلیت حمل آسان راکب از پله ها که خلاقیت را در عین سادگی به نمایش گذاشته است که در ادامه تصویر آن گویاست.
ویلچر پله رو ساده دستی تولید ایران

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *