راهنمای خرید ویلچر

بهترین ویلچر ایرانی کدام است؟

بهترین ویلچر ایرانی کدام است؟ 1

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی در ایران، شاهد تولید ویلچرهای باکیفیت و ارزنده‌ای در کشورمان هستیم. این ویلچرها به قدری باکیفیت و راحت هستند که افراد را از نمونه‌های خارجی آن بی‌نیاز کرده‌اند و جایگزین خوبی برای آن‌ها به‌شمار می‌آیند. 

به طور کلی برندهای مختلف ایرانی بر اساس نوع نیاز کاربران، ویلچرهای متنوعی را طراحی و تولید کرده‌اند و از آن‌جایی‌که هر روزه شاهد افزایش تقاضا و نیاز افراد معلول و سالمند هستیم بر تعدد تولیدکنندگان این محصولات توانبخشی افزوده می‌شود.

حال برای افراد این سوال پیش می‌آید که کدام یک از این برندها معتبر بوده و در طراحی و ساخت محصولاتشان اصول استاندارد را رعایت کرده‌اند؟ زیرا این صندلی‌های چرخ‌دار برای برطرف کردن نیاز معلولین و سالمندان عزیز، نقش بسیار پررنگی در زندگی آن‌ها دارند. بنابراین شناخت بهترین ویلچر ایرانی اهمیت بسیار زیادی داشته و کسب اطلاعات در خصوص آن‌ها به شما کمک می‌کند تا محصول مناسبی را انتخاب کنید و نهایت استفاده از آن را داشته باشید.

 در ضمن اکثر ویلچرهای برقی و دستی قیمت بالایی دارند و به‌همین دلیل باید در انتخاب برند و مدل ویلچر حساسیت بالایی به خرج دهید تا هزینه‌ای که برای خرید این محصول صرف می‌کنید، هدر نرود. 

در این‌جا می‌خواهیم در کنار معرفی بهترین مارک ویلچر ایرانی، شما را با مشخصات یک ویلچر باکیفیت آشنا کرده تا انتخابی مناسب داشته باشید.

بهترین ویلچر ایرانی کدام است؟ 2

بررسی مشخصات ویلچر استاندارد

قبل از هر چیز باید بگوییم، ویلچرها به دو دسته ویلچر دستی و ویلچر برقی تقسیم‌بندی می‌شوند، هر دونوع قابل استفاده برای طف مختلفی از بیماران حرکتی هستند.

ویلچرهای دستی، برای افرادی مناسب است که دائما از ویلچر استفاده نمی‌کنند، زیرا برای به حرکت درآمدن چرخ‌ها، به نیروی دست نیاز داریم و استفاده مداوم از آن فرد را خسته می‌کند.

در حالی‌که ویلچرهای برقی، برای افرادی مناسب است که به شکل مداوم به آن‌ها نیاز دارند. این محصولات نیروی محرکه خود را از یک منبع انرژی تامین می‌کنند و با فشار دادن یک دکمه می‌توان آن‌ها را به ‌راحتی هدایت کرد. 

ما در این‌جا مشخصات ویلچرهای باکیفیت و کاربردی را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم تا بهترین انتخاب را هنگام خرید ویلچر را داشته باشید.

  • بدنه یک ویلچر باکیفیت باید از استقامت بسیار بالایی برخوردار باشد تا در صورت برخورد با موانع و وارد شدن ضربه به آن دچار آسیب و شکستگی نشود. برای بالا بردن استقامت دستگاه هم باید در شاسی زیر و ضربدری آن از لوله‌های قوی استفاده شده باشد.
  • ضد زنگ بودن بدنه ویلچر هم باعث می‌شود تا ویلچر در زمان قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت دچار زنگ‌زدگی نشود.
  • یک ویلچر خوب و استاندارد باید ویژگی تاشوندگی داشته باشد تا بتوان آن را به راحتی جابه‌جا کرده و در مکان‌های مختلف از آن استفاده کرد.
  • متحرک  و تاشو بودن زیرپایی ویلچر باعث می‌شود تا در زمان‌های عدم استفاده، ویلچر فضای کمتری را اشغال کند.
  • کفی و پشت ویلچر باید از جنسی انتخاب شود که استقامت بالایی داشته باشد، به راحتی پاره نشده و فرد بر روی آن احساس خوشایندی داشته باشد. شایان ذکر است، معمولا برای ویلچرها، از جنس برزنت استفاده می‌کنند.
  • وجود ترمز بر روی چرخ‌های ویلچر به افراد کمک می‌کند تا کنترل بهتری بر روی ویلچر داشته باشند.
  • معمولا چرخ‌ها از جنس پلاستیک یا فلز انتخاب می‌شوند. چرخ‌های پلاستیکی بهتر است از جنس پلاستیک فشرده انتخاب شوند و چرخ‌های فلزی هم برای این‌که وزن سنگینی نداشته باشند، از آلومینیوم انتخاب می‌شوند.
  • داشتن کمربند ایمنی بر روی ویلچر، ایمنی شخص استفاده‌کننده را فراهم کرده و مانع از افتادن او در زمان حرکت می‌شود.
  • برای ویلچرهای برقی هم باید به میزان ظرفیت و کیفیت باتری توجه کرد. بنابراین برای خرید بهترین ویلچر برقی در ایران باید به نوع و ظرفیت باتری توجه کرد. زیرا هر چه باتری ظرفیت بیشتری داشته باشد، با ویلچر مسافت بیشتری را می‌توان طی کرد.
  • وجود تجهیزات جانبی نظیر پشت گردنی و دسته‌های ویلچر،  منجر به هرچه راحت تر شدن شخص استفاده کننده خواهد شد.
  • طراحی زیبا و جذابیت ویلچر هم از دیگر نکاتی است که افراد را برای خرید و استفاده از آن ترغیب می‌کند.
  • زمان انتخاب یک ویلچر به خدمات پس از فروش آن هم توجه ویژه داشته باشید تا در صورت هر گونه خرابی یا مشکل بتوانید قطعات جدید را جایگزین قطعات فرسوده کنید.

آشنایی با برندهای ویلچر ایرانی

ویلچرهای ایرانی از کیفیت و تنوع بالایی برخوردارند و در ایران شاهد برندهای محبوب و نام آشنایی چون مهام ویلچر ایرانیان، ایران بهکار، گیتی تک البرز، مدعیسی، فراتک و … هستیم. هر کدام از این برندها محصولات مختلفی نظیر ویلچر برانکاردی، حمام و توالت، اطفال، اسپرت و ورزشی و سی پی تولید می‌کنند.

در ضمن علاوه بر مدل ویلچر، شرکت‌های تولید کننده به سایز، وزن و جنسیت شخص مصرف‌کننده هم توجه می‌کنند تا معلولین و سالمندان حین استفاده از این تجهیزات توانبخشی، نهایت راحتی را داشته باشند.

سخن آخر

با خرید برند معروف ویلچرهای ایرانی می‌توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به‌صرفه تهیه کنید. از سویی‌دیگر در صورت خرابی، امکان جایگزین کردن قطعات جدید به جای قطعات فرسوده وجود دارد و در مجموع ویلچرهای ایرانی به راحتی تعمیر می‌شوند و سال‌ها قابل استفاده‌اند.

مهام ویلچر نوین ایرانیان هم به‌عنوان یکی از فروشندگان معتبر در زمینه عرضه ویلچرهای ایرانی به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع ویلچر را متناسب با نیاز و بودجه خود خریداری کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *