راهنمای تجهیزات پزشکی

5 ویلچر مناسب پیاده‌روی اربعین

5 ویلچر مناسب پیاده‌روی اربعین 1

پیاده روی اربعین برای زیارت آستان مقدس امام حسین (ع) آرزوی هر پیروجوان شیعه است. رسیدن به  کربلا برای جوانان به مراتب آسان تر از افراد کهنسال و معلولین و جانبازان حسینی است. هدف ما از این نوشتن مطلب؛ راهنمایی برای جابجاییآسانتر افراد بیمار و سالمندان عزیزاست. تاکنون ویلچرهای زیادی برای افراد ناتوان و کم‌توان طراحی شده، اما باید، از میان نمونه‌های موجود در بازار، برای طی کردن این مسیر، گزینه‌ای را انتخاب کرد، که بهترین کاربری را داشته باشد.

تصویری از یک زن معلول بر روی یک ویلچر ساده میکانیکی در پیاده روی اربعین که لباس سیاه پوشیده اند و پرچم سبز بر روی ویلچر آن نصب شده است و دو مرد پشت سر او درحال حرکت هستند. این تصویر نمادی از استقامت معلولین و جانبازان در راه کربلا و مراسمات مذهبی و عزاداری امام حسین می باشد.

انواع ویلچر مناسب پیاده‌روی اربعین

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به این نوع صندلی‌های چرخدار بیندازیم، باید گفت: برای پیاده‌روی اربعین، ویلچری مناسب است که راحتی و امنیت معلولین حرکتی را، فراهم کند. بنابراین بهتر است، مدل مورد نظرتان را از مراکز معتبری همچون شرکت مهام ویلچر ایرانیان تهیه کنید، تا تمام مسیر، نگران مسائلی چون خرابی ویلچر و ناراحتی جسمانی خود نباشید و از تمام لحظات سفرتان لذت ببرید.

به‌طور کلی ویلچرها را می‌توان به دو نوع مکانیکی و برقی تقسیم‌بندی کرد. ویلچرهای مکانیکی که عموما به آنها ویلچر ساده می‌گویند با نیروی خود فرد و یا همراه بیمار حرکت می‌کنند. در حالی‌که ویلچرهای برقی، برای حرکت، نیاز به نیروی محرکه باطری دارند. بنابراین باتوجه به طولانی بودن مسیر پیاده‌روی اربعین، بهتراست مدل‌های برقی را انتخاب کنید تا فرد از مسیر و  لحظات معنوی بهره بیشتری ببرد و کم‌تر خسته شود.

در زیر چند نمونه از ویلچرهای مناسب پیاده‌روی اربعین را معرفی می‌کنیم. هر یک از این ویژگی‌ها، در ویلچرهای برقی و دستی مشترکند و افراد می‌توانند صندلی چرخ‌دار مناسب‌شان را با توجه به نوع نیاز و بودجه خود انتخاب کنند.

ویلچرهای تاشو

برای افرادی که قصد دارند، تنها بخشی از مسیر را از ویلچر استفاده کنند، ما ویلچر تاشو را توصیه می‌کنیم. زیرا این ویلچرها با قابلیت جمع شدن، حمل ونقل آسان‌‌تری دارند.

ویلچرهای ساده

ویلچر ساده و سبک بهترین گزینه، برای  مسافران کم‌توان یا ناتوانی است که بدون همراه، به این سفر آمده‌اند و باید خود به‌تنهایی صندلی چرخ‌دارشان را حرکت دهند. از دیگر مزایای استفاده از ویلچرهای سبک و جمع‌وجور،  تردد راحت در مسیرهای شلوغ و تنگ است.

5 ویلچر مناسب پیاده‌روی اربعین 2

ویلچرهای مستحکم

معلولین سنگین‌ وزنی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین دارند، بهتر است از ویلچرهای مستحکم استفاده  کنند. زیرا این دسته از وسایل توانبخشی،  فضای کافی برای نشستن افراد دارند و وزن بالای آن‌ها را تحمل می‌کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، ویلچرهای مستحکم، محور قوی‌تری دارند. این ویژگی باعث می‌شود تا ویلچر هنگام  عبور از موانع و فراز و نشیب‌ها، احتمال خرابی‌ کم‌تری داشته باشد و فرد، بتواند تعادل خود را بهتر حفظ کند.

ویلچرهای ارتوپدی

برای استفاده‌های طولانی مدت از ویلچر، مانند پیاده‌روی اربعین، بهتر است معلولین حرکتی، از ویلچر ارتوپدی استفاده کنند. بخش‌هایی از این محصول، مانند زیرآرنجی، زیرپایی و ارتفاع صندلی متحرک بوده و قابل تنظیم هستند و فرد می‌تواند، آن‌ها را مطابق با راحتی خود تغییر دهد. در برخی مدل‌ها، زیرپایی متحرک ویلچرهای ارتوپدی، به قدری بالا می‌آید که شخص، پای خود را کاملا صاف می‌کند.

این ویژگی‌ها به شما اجازه می‌دهند، در هر زمانی که نیاز باشد ارتفاع و زاویه صندلی را، براساس نیازتان تغییر دهید. هم‌چنین متحرک بودن زیرآرنجی به فرد کمک می‌کند تا در مواقع لزوم، به صندلی، تخت یا بالعکس منتقل شود.

ویلچرهایی با لوازم جانبی 

گاهی اوقات، طراحی ویلچرها، به‌گونه‌ای است که، امکان نگهداری لوازم جانبی مانند بطری آب، تلفن همراه، دارو و غیره وجود دارد. این نوع صندلی‌های چرخ‌دار، برای افرادی که، به تنهایی سفر می‌کنند و یا وسایل زیادی به‌همراه  دارند، مناسب است.

هم‌چنین توصیه می‌شود، تایر ویلچرهای مناسب پیاده‌روی اربعین را، از نوع بادی انتخاب نکنید. زیرا ارائه خدمات ویلچر، در این مسیر و این ایام بسیار محدود است و ممکن است، در صورت پنچری، موفق به رفع مشکل نشوید. ویلچرهای مقاوم در برابر آب هم، برای پیاده‌روی اربعین، انتخاب مناسب‌تری است تا در اثر بارندگی یا خیس شدن بدنه ویلچر، دچار مشکلاتی چون زنگ‌زدگی نشوند.

مهم است قبل از خرید ویلچر، از یک کارشناس خبره و یا پزشکتان کمک بگیرید تا مطابق با وزن و قد خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن آخر

خوشبختانه در این ایام، شرکت‌های زیادی به زائران حسینی، خدمات ارائه می‌دهند.  شرکت مهام ویلچر ایرانیان هم، با عرضه انواع ویلچرهای دستی و برقی و دیگر اقلام توانبخشی، سهم عظیمی در  این امر مهم دینی برعهده دارد. این مجموعه با سابقه‌ای طولانی و درخشان در انتخاب و خرید مناسب‌ترین ویلچر به شما یاری می‌رساند. منتظر خبرهایی خوب، از این شرکت نام آشنا در زمینه عرضه انواع وسایل توانبخشی و تجهیزات وابسته به آن باشید. همچنین اگر تمایل دارید اطلاعت بیشتری در مورد مراسم اربعین حسینی مطالعه کنید میتوانید به وب سایت ویکی شیعه مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *